torsdag 3 februari 2011

Vintage-platser

På många av bloggarna jag följer skrivs det just nu om hur det var förr, bl a på min väninnas blogg too much inspiration. Hon beskriver sin mormor och morfars hus med sån värme att jag längtar tillbaka till mina barndomsplatser med doft av sockerkaka och köttbullar.
Jag ska själv återvända till en plats som jag besökte första gången 1988 tillsammans med min pojkvän, numera make. Jag åkte på min första skidsemester med buss till Hopfgarten im Brixental, jag hade inte stått så värst mycket på slalomskidor innan, men åkt utför på trälagg med ordentliga pjäxor.
Om man åker på skidsemester till Alperna måste man ju ha skidkläder och det införskaffades och snygg var man á la 80-tal. Tyvärr har jag inte dom kvar, det hade nästan varit vintageklass på dom idag, men jag tror inte att jag hade satt det på mig även om jag älskar vintage-kläder och jobbar med det dagligen på Tant Hulda.
Under veckan som kommer ska jag köra lite spaning på hur det står till med vintage-läget i backen, på afterskin och hos österrikarna. Ber att få återkomma med spaningar, bilder och reflektioner. Tills dess får ni hålla tillgodo med dessa vintage-bilder på mig 1988, visst var man snygg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar