söndag 3 juli 2011

Trädgårdspromenad

Efter gårdagens regn tog jag kameran och gick en runda i vår trädgård för att se vad som överlevt.

Stockrosorna har klarat sig ganska bra men behövde bindas upp lite. Jag har en tveeggad kärlek till just stockrosor, de är vackra när de blommar men gillar inte när de börjar fröa av sig, då kommer saxen fram.


Mina små vakande änglar hänger vilande på planket men värmeljusen har spolats bort av regnet.

 Den söta grodan sitter på sin guldboll och väntar på att bli kysst.

Den gamla alladin-lampan har fått flytta ut och sprider fint ljus på kvällarna.

Min vackra klätterros gillade inte regnet och ligger ner på gräset idag med mängder av trasiga blommor.

Oj vad valnötterna är stora redan, blir nog en härlig skörd i höst.


Mina uttjänta gummistövlar har fått tjäna som form som blomkruka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar