onsdag 15 juni 2011

Pantertanter på gym.

Jag tränar regelbundet på ett gym enbart för kvinnor, Aktiv Kvinna. Träningen är upplagd individuellt och all träning är sk expressträning med styrketräningsstationer och kondition varvat under 30 min. Men det var inte det jag skulle prata om utan det underbara med alla äldre kvinnor som bytt syjuntan och förmiddagskaffet mot gymmet. Nu pratar jag inte om kvinnor i 50-års åldern utan kvinnor över 70 som går och tränar med sina väninnor eller lär känna nya på gymmet.
Bild: Sveriges radio

Jag tränar alltid på förmiddagen och då är dessa underbara damer där och tränar och snacka om att vi kvinnor kan gör mer än en sak i taget. Styrketräna och snattra samtidigt är inte nått problem alls. Går man senare på dagen eller på kvällen sjunker åldern ordentligt och det är nästan ett helt annat gym. Tänk vilka pantertanter det finns och jag önskar att det fanns ett sånt här gym i varenda håla i landet och inte bara i städerna, tänk så friska och pigga våra kära underbara tanter då skulle kunna vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar