tisdag 12 april 2011

Om kläder kunde tala

När man som jag jobbar med vintage-kläder och gamla saker så möts man av många berättelser från personer som kommer och lämnar sina saker på kommission. Jag älskar att höra om fester, barndop, möten med människor och resor man har gjort med och i sina saker. Men många av kläderna möter jag ju inte den förra ägaren och ibland går jag här och fantiserar om vad de skulle kunna berätta för mig och de kunde tala - helt galet jag vet - men jag är nyfiken av mig och vill gärna veta. Alla saker i min butik från minsta lilla smycke till ytterplagg har ju haft en tidigare ägare som förhoppningsvis älskat sitt plagg eller smycke och vårdat det ömt. Jag känner mig privilegierad som får låna dessa underbara ting ett tag innan de får nytt liv hos en ny ägare som kommer vårda det ömt och bevara det, kanske t om till ännu en ny ägare. Dessa tankar får mig att brinna för det jag gör. Nedan följer några smakprov på vackra saker som funnits eller finns i min butik Tant Hulda.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar