måndag 12 september 2011

Höstmys

Idag är jag ledig och kan göra precis vad jag vill, så på förmiddagen cyklade jag och min dotter Amanda till våra kära vattenhål här i stan. Vi köpte först härliga grönsaker hos "Brödernas" och blommor hos Måns på Bloom. Det blev både höstaster, lite roliga kålblommor och annat. Jag älskar hösten för att den är så färgrik, naturen intar en annan färgskala än vad den gör på våren och sommaren. Såg på en löpsedel på vägen att vi kan tacka de amerikanska orkanerna för värmen vi har just nu. Så njut innan det riktiga höstrusket kommer.
Väl hemma igen så dekorerade jag lite med de inköpta blommorna, blev hur fint som helst. Nu ska jag dricka kaffe ur muggen jag norpat från dottern som flyttade hemifrån i helgen och så ska jag fortsätta virka på min mormorsrutor till tröjan jag berättat om tidigare.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar