måndag 30 januari 2012

Retrohörnan klar

Länge har jag gått och planerat min retrohörna i vardagsrummet, perfekt för att sitta och virka, läsa eller surfa på iPaden i. Men saker ska nog mogna fram och ligga och gro ett tag. Men i morse stod det klart: det var idag den skulle uppstå. Så bort med de två stolarna som hamnade där när julgranen åkte ut, för det är vår julgranshörna, och fram med alla de saker som jag samlat på mig som skulle vara i retrohörnan.
Stolen är ärvd från svärmor, lampan inköpt hos Kikki på Västre Gård i Småland, bordet ärvt från gammal släkting och gipshuvuden på väggen kommer från diverse loppisar och auktioner. Ljusstaken på bordet är formgiven av konstnären Gunnar Ander för Ystad Metall på 60-talet. Nu ska jag njuta av min hörna och ni får njuta av min bild på resultatet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar