onsdag 4 maj 2011

Att dekorera

För några veckor sedan var jag i Sälen i Dalarna och åkte skidor. En dag när det var på tok för varmt för skidåkning gjorde vi en shoppingtur ner till Sälens by och gick in i en typiskt turistbutik. I butiken var det så klart fullt med allehanda ting och då slog det mig att vi måste ha ett stort behov av att dekorera alla tänkbara ting runt oss. För det var just det som fyllde hyllorna, målade och dekorerade ting och bl a Dalahästen. För mig är den traditionella Dalahästen röd, men nej den fanns i alla möjliga färger.




Och i söndags var jag ute på powerwalk med make och dotter och kom genom vår stadspark där man bygger om badet och har satt upp ett långt och högt plank för att dölja bygget. På planket har man uppmanat stadens målande ungdomar att dekorera för att det skulle bli lite roligare och snyggar och då slog tanken mig igen, - vi har behov av att dekorera saker. Så vad är det egentligen för skillnad mellan en rosa Dalahäst och ett plank med graffiti. Inte mycket det är fyllt med färg och de gläder någon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar