lördag 8 maj 2010

Drömmen om 50-talet

Det är något speciellt med 50-talet, kläderna, frisyrerna, bilarna och musiken. Min mamma har berättat om allt dom gjorde på femtiotalet, dans på dansbanorna under ljumma sommarnätter och cykelturer hem i soluppgången. Klädda i vackra svajande klänningar med fina lagda frisyrer. Killarna som körde runt i sina vrålåk med blänkande skärmar och massor av pomada i håret.

Som barn fick jag många gånger höra min mormor prata om de där bilarna som fanns på 50-talet och jag och mina kusiner skrattade alltid åt att hon kallade dom "stärtavrål", det var för alla de förkromade vingarna som fanns på bilarna.

Jag surfade runt för några dagar sedan och hamnade på en webshop i USA med underbara klänningar som jag bara måste dela med mig av. Funderar på om jag ska ta in några av dessa vackra klänningar i min butik, men priserna ligger lite väl högt, men vi får se. Tills vidare delar jag med mig av dessa vackra bilder, se, dröm och njut precis som jag.

2 kommentarer:

  1. Den blå är den vackraste klänningen jag sett i hela mitt liv.


    Caroline

    SvaraRadera
  2. Håller med. Åsa från Kungsbacka

    SvaraRadera